Carnaval de Sants, Hostafrancs i La Bordeta 2024: Vine a la rua!

Presidencia@Federaciohostafrancs.Cat Espin,

Ja arriba el Carnaval 2024 a Hostafrancs! Com cada any, el barri es posarà de gal·la per a celebrar la Gran Rua de Carnaval de Sants, Hostafrancs i la Bordeta. El Veïnat mostrarà els seus vestits més originals i festius per viure l'arribada del Rei Piquito Russet XXXIX. La seva desfilada es produirà per la carretera de Sants i carrer de Creu Coberta amb totes les entitats participants. No et perdis la informació per viure el Carnaval 2024 a Hostafrancs amb nosaltres!

Quin  és l’origen del Carnaval?

La celebració de Carnaval no és, ni molt menys, una moda actual. El seu orígen data de fa més de 5.000 anys, en el poble sumeri de l’antiga Mesopotàmia. La llegenda explica que els camperols feien una gran foguera per fer fora els mals esperits i preservar les seves collites. Es tracta d’una celebració que, a la seva vegada, coincideix amb una de molt similar celebrada pels egipcis.

Ara bé, l’element que volem veure al Carnaval 2024 a Hostafrancs i que és més característic de la festa és la disfressa. Aquesta tradició s’associa principalment als romans, de qui es creu que van incorporar les màscares i les vestimentes extravagants per amagar les seves identitats. Un fet rellevant, en el seu cas, per ocultar els excessos que cometien en aquestes celebracions…

Com  participarem la Federació d’Hostafrancs en aquest Carnaval?

La Federació d'Hostafrancs participarà al Carnaval de Sants, Hostafrancs i la Bordeta amb una comparsa pròpia que durà el títol "Viatja amb trens de la nostra companyia: L'Hostafranquina d'Hostafrancs". Com ja hauràs imaginat, la comparsa vol ser una sàtira sobre la Reñfe i el seu funcionament que, molt sovint, altera els nervis de la ciutadania .. I volem que comparteixis el teu sentot de l'humor amb nosaltres!

Horari i recorregut del Carnaval 2024

La desfilada de Carnaval 2024 a Hostafrancs tindrà lloc el proper dissabte 10 de febrer. Començarà a les 17h i tindrà el seu punt de partida al carrer de Sants i anirà des de Badal fins a Béjar. Es preveu que el recorregut duri fins les 20h aproximadament.

Ara bé, si no pots esperar que arribi el moment i vols anar escalfant motors abans que arribi la tarda, hi ha més activitats per a tu. Dissabte al matí, podràs veure l’arribada del Rei Piquito Russet XXXIX des de Cotxeres de Sants fins a a la plaça de Joan Pelegrí. allà podràs gaudir de diversos tallers, un concurs de disfresses i l’actuació del grup Grimpallunes.

Descobreix més detalls del recorregut del Carnaval 2024!

I també pots consultar totes les rues de Carnaval 2024 a Barcelona.

Amb el suport de:

Membre de:

Contacta'ns

c. Sant Roc, 26-28, 1r pis
08014 Barcelona

_ _ _ _

info@federaciohostafrancs.cat
www.federaciohostafrancs.cat

Vols estar al dia de les activitats que es fan a Hostafrancs?